A vásárlási láz menstruáció előtt támad
Menstruáció előtt a nők gyakran ötletszerű vásárolgatásba kezdenek, ezzel védekezve a hormonális változások okozta depresszió ellen - állítják brit kutatók.
443 nőt faggattak ki a kutatók vásárlási szokásaikról. Kiderült, kevésbé voltak képesek kontrollálni vásárlásaikat azok, akik menstruációs ciklusuk későbbi szakaszában jártak.
"Közvetlenül a menzesz előtt a nők kevésbé tudtak úrrá lenni költekezési hajlamaikon, s ezek a vásárlások sokkal ötletszerűbbek s sokkal nagyobb összegűek voltak, mint a hónap többi részén" - mondta a kutatást egyik vezetője. Ez válaszreakció lehet a hölgyek felfokozott érzelmeire.
A shoppingolás a túláradó érzelmek kontrollálásának társadalmilag elfogadott módja, nem úgy, mint az alkoholizálás vagy drogozás. De azért, akik nem akarják, hogy pénztárcájuk lássa kárát a dolognak, azok inkább kerüljék el a plázákat a menstruációs ciklus végén. - tanácsolták a kutatók.